مرکز تولید و توسعه نرم افزار نوآور

برنامه نویسی نرم افزارهای ویندوز ، طراحی صفحات وب ، تولید اپلیکیشن موبایل ، ساخت ربات تلگرام

تفاوت لینکهای follow و nofollow

تفاوت لینکهای فالو و نوفالو عنوان مقاله ایست که در مورد آن بحث خواهیم کرد. یکی از نکات مهم و اساسی در سئو کردن محتوا استفاده از لینکهاست. اما نکته مورد بحث ما در این مقاله خاصیت rel لینکها می باشد. برای لینک دادن میتوان از دو مقدار follow و nofollow برای خاصیت rel لینک استفاده کرد.

به صورت متداول لینکها به اشکال زیر درج می شوند:

خاصیت rel به صورت follow

خاصیت rel به صورت nofollow

nofollow یعنی چه؟

  • به خزنده های موتور جستجوگر گوگل میگید که لینک را دنبال نکند.
  • نشان میدهد که لینک توسط نویسنده یا ناشر اصلی متن تایید نشده است
  • یا زمانی که یک لینک به عنوان تجاری یا تبلیغاتی درج می شود

تفاوت لینکهای follow و nofollow

در کد بالا به موتور جستجو عملا عدم تایید لینک را اعلام میکنیم.

هدف پیدایش nofollow چه بود؟

هدف اصلی پیدایش nofollow به دلایل زیر بود:

  1. جلوگیری از اسپم و تبلیغ لینکها به صورت اسپم
  2. جلوگیری از مجازات گوگل و کاهش رتبه سئوی سایت

چه زمانی باید از حالت nofollow استفاده کنیم؟

  • محتوای غیرقابل اعتماد و تایید نشده
  • لینکهای تبلیغاتی
  • الویت بندی خزیدن رباتهای جستجوگر گوگل
  • جلوگیری از مجازات گوگل و کاهش سئوی سایت

محتوای غیرقابل اعتماد چیست؟

  • نظرات وبلاگ
  • پستهای انجمنهای گفتگو
  • محتوای شبکه های اجتماعی

در این موارد عاقلانه است که از حالت nofollow برای لینکهای خود استفاده کنید.

محتوای پرداخت شدنی یا تبلیغاتی چیست؟

به طور کلی گوگل سایتهایی که لینک مستقیم ندارند را ایندکس نمیکند. به طور مثال:

  • لینک پرداخت وجوه
  • لینک به مطالب همان محتوا یا لنگر
  • لینکهای وابسته
  • محتوای تبلیغاتی

الویت بندی خزیدن چیست؟

اولویت بندی خزیدن به معنای تغییر نحوه تعامل خزنده های موتور جستجو مانند Googlebot با سایت شما است.

الویت بندی صفحات برای ربات های گوگل در سایت شما باید رعایت شود.

یک مثال ساده تر از این امر می تواند در صورتی باشد که یک وب سایت دارای 100 صفحه باشد و به دلایلی 90 آن صفحات برای موتورهای جستجو یا رتبه بندی مهم نیستند (صفحات ورود به سیستم ، صفحات نتیجه جستجو ، خط مشی رازداری یا هر چیز دیگری که اصلاً مهم نیست.)

در این سناریو ، آن ده صفحه که مهم هستند ، صفحاتی هستند که می خواهید توسط خزنده های گوگل دیده شوند ، نه 90 مورد دیگر.

با افزودن rel = nofollow به پیوندهای داخلی خود که نمیخواهید توسط باتهای گوگل دیده شوند کمک میکنید صفحات مهم راحتتر ایندکس شوند.

با این کار “اولویت بندی” آن ده صفحه در رده بالاتر قرار میگیرد.

جلوگیری از مجازات گوگل

همانطور که گفته شد عدم رعایت بالا در کاهش رتبه سایت تاثیر خواهد داشت و عدم استفاده از حالت nofollow در لینکهای مشکوک و غیر قابل اعتماد ، مجازات گوگل که همان کاهش رتبه سایت می باشد را در پی خواهد داشت.

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]
اطلاعات نویسنده
علی رمضانی
علی رمضانی

برنامه نویس تحت ویندوز و توسعه دهنده وب ( C# , Asp.Net Core , Wordpress)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب
نرم افزار
تولید نرم افزار
اینجا کلیک کنید
وب سایت
طراحی صفحات وب
اینجا کلیک کنید
موبایل
ساخت اپ موبایل
اینجا کلیک کنید
بات تلگرام
ساخت ربات تلگرام
اینجا کلیک کنید
سئو
سئوی سایت
اینجا کلیک کنید
قبل
بعد
محصولات ویژه