مرکز تولید و توسعه نرم افزار نوآور

برنامه نویسی نرم افزارهای ویندوز ، طراحی صفحات وب ، تولید اپلیکیشن موبایل ، ساخت ربات تلگرام

سبز کردن چراغ های سئو Yoast

سلام همراهان گرامی. در این آموزش با نحوه سبز کردن چراغ های سئو Yoast در خدمتتان هستیم. همونطور که اطلاع دارید افزونه yoast seo ( بخوانید یوست ) یک افزونه فوق العاده جهت بهبود سئوی سایت شما در وردپرس – wordpress می باشد.ولی نصب تنهای آن جهت بهبود وضعیت سئوی سایت شما کفایت نمیکند و باید تنظیماتی برای آن انجام دهید.منظور از این تنظمات بکارگیری قواعد و اصول در نوشتن یک محتواست که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد. اگر هنوز این افزونه را نصب نکردید نحواه نصب آن را از اینجا فرا بگیرید.

سبز کردن چراغ های افزونه yoast

شروع کار با افزونه yoast seo

برای سبز کردن چراغ های سئو Yoast به اینصورت عمل کنید.

بعد از نصب افزونه وردپرس یوست سئو، صفحه جدیدی باز کنید.

شروع به نوشتن کنید. در ابتدا که هیچ تنظیمات و محتوایی وجود ندارد.

افزونه Yoast SEO چند توصیه پیشنهاد می‌دهد.

yoast seo

همزمان که محتوای خود را قرار می‌دهید ، افزونه به صورت اتوماتیک موارد را بررسی می‌کند. هر بار توصیه ‌ای می‌دهد.

در آخر باید به بررسی مشکلات و سبز کردن چراغ سئو بپردازیم.

آموزش محتوا گذاری و کار با افزونه یوست سئو

برای شروع کار محتوای خود را در صفحه قرار دهید. یا شروع به نوشتن کنید تمام اصول سئو داخلی سایت را طبق مراحل زیر انجام دهید.

مانند:

  1. انتخاب کلمه کلیدی
  2. تنظیم عنوان برای محتوا که شامل کلمه کلیدی باشد.
  3. لینک‌سازی داخلی (لینک به محتوای سایت)
  4. تنظیم لینک‌های خارجی (لینک به صفحه‌ای خارج از وبسایت)
  5. تکرار کلمه کلیدی در محتوا به تعداد مناسب نسبت به طول محتوا (چگالی کلمه کلیدی)
  6. تنظیم عنوان سئو  و توضیحات متا که حاوی کلمه کلیدی باشد.

سعی کنید به صورت طبیعی بنویسید و پس از پایان تنظیمات به بخش انتهایی محتوا برای سبز کردن چراغ سئو رجوع کنید. مطابق تصویر زیر.

تنظیمات یوست

همان طور که در تصویر می بینید بخش بهینه‌سازی محتوا شامل دو سربرگ است:

  1. خوانایی: این بخش با نگارش و جمله‌بندی و طول پاراگراف‌ها مرتبط است. سبز شدن این بخش نشانه کاربر پسند بودن محتوا است و در سئوی محتوا بی تاثیر نیست.
  2. کلمه کلیدی: این بخش با اصول سئو داخلی مرتبط است.و تکنیک‌های سئو on page را بررسی می‌کند و برای بهبود، توصیه‌هایی ارائه می‌دهد.

نکته: هر کدام از این سربرگ‌ها دارای بخشی به نام تجزیه و تحلیل است که یک راهنما برای بهبود محتوا است.  رعایت اعلان ها موجب سبز کردن چراغ سئو خواهد شد.

بخش‌های قسمت تحلیل و بررسی افزونه Yoast SEO

بخش تحلیل و بررسی هنگام کار با افزونه یوآست سئو تمام پیغام‌های مرتبط را دسته‌بندی می‌کند. که رفع آن‌ها موجب سبز کردن چراغ سئو می‌شود.

  1. مشکلات: بخش‌هایی است که باید برای سبز کردن چراغ سئو بهبود دهیم و نیاز به کار دارند.
  2. بهبودها: بخش‌هایی  است که می‌توانند بهتر شوند.
  3. نتایج خوب: بخش‌هایی است که اصول در آن‌ها رعایت شده است.

برای رفع هر مورد و سبز کردن چراغ سئو روی آن کلیک کنید و پیغام راهنما را مطالعه کنید. در گام آخر به سبز کردن چراغ‌ سئو و خوانایی افزونه Yoast SEO اقدام می‌کنیم.

 آموزش سبز کردن چراغ‌ سئو و خوانایی افزونه Yoast SEO

همان طور که گفتیم در هنگام کار با افزونه Yoast SEO مواردی توصیه می‌شود که روی آن‌ها کار کنید. در ادامه تک تک خطاها را به همراه توصیه‌هایی برای سبز کردن چراغ سئو بررسی می‌کنیم.

هیچ کلیدواژه‌ی کانونی برای این برگه تعیین نشده است.

هیچ کلیدواژه‌ی کانونی برای این برگه تعیین نشده است. اگر کلیدواژه‌ کانونی تعیین نشده باشد، نمی‌توان امتیازی محاسبه کرد.

اصلی‌ترین بخش در هر نوشته انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. این مورد توصیه می‌کند که یک کلمه کلیدی را به عنوان موضوع اصلی برای محتوای خود انتخاب و درج کنید تا موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر رتبه بندی کنند. رعایت توصیه‌های ذکر شده موجب سبز کردن چراغ سئو خواهد شد.

توصیه: کلمه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با محتوای شما دارد.

کلید کانونی

کلید واژه تمرکزی در اولین پاراگراف رونوشت، ظاهر نمی شود

اطمینان حاصل کنید که موضوع واضح می باشد.

کلمه کلیدی که مشخص کرده‌اید بهتر است در ابتدای محتوا ذکر شود.

این پیغام توصیه می‌کند که کلمه کلیدی را در اولین پاراگراف محتوا درج کنید.

توصیه: برای اینکه کلمه کلیدی و کیفت محتوا برای موتور جستجو مشخص شود بهتر است آن را در اولین پاراگراف قرار دهید.

متن شامل ۰ کلمه می باشد.

این مقدار خیلی کمتر از مقدار پیشنهادی ۳۰۰ کلمه است.

محتوای بیشتری که مربوط به موضوع باشد را اضافه نمائید.

 اصولا در شروع که هیچ محتوایی وارد نکرده‌اید این مورد را می بینید که طول محتوا را بررسی می‌کند.

توصیه: توصیه می‌شود محتوا بیش از ۳۰۰ کلمه باشد.

هیچ تصویری در این صفحه ظاهر نمی شود.

در نظر بگیرید که چند نمونه تصویر به طور مناسب اضافه نمائید.

هنگامی که محتوا فاقد تصویر باشد با این مورد مواجه می‌شویم.

توصیه: چند تصویر مناسب و با کیفیت به محتوا اصافه کنید.

وجود تصویر موجب زیباتر و کاربر پسندتر شدن محتوا شده و به واسطه آن در نتایج جستجوی تصویری نیز ظاهر خواهید شد.

تصاویر موجود در این برگه خاصیت alt ندارند

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم که تاثیر به‌سزایی در سئوی تصاویر دارد وجود ویژگی alt تصاویر است.

alt یا alternative به معنای جایگزین

با رعایت این موارد گامی در جهت سبز کردن چراغ سئو محتوا بردارید.

توصیه: هنگام درج تصویر کلمه کلیدی محتوا را به عنوان توضیحات برای تصویر درج کنید.

به سه ویژگی زیر برای تصاویر دقت کنید.

  1. داشتن نام مناسب
  2. توضیحات برای تصویر
  3. متن جایگزین

تصویر سئو

هیچ لینک درونی در این برگه ظاهر نمی شود.

لینک‌های داخلی توسط موتورهای جستجو پیمایش می‌شوند و همچنین کاربران شما می‌توانند در برخی موارد از این لینک‌ها به عنوان راهنما استفاده کنند.

اگر لینک‌دهی داخلی نکرده باشید این پیغام را در بخش تجزیه و تحلیل سبز کردن چراغ سئو خواهید دید.

توصیه: در هنگام تولید محتوا سعی کنید به مطالب مرتبط درون سایت خود لینک دهی کنید.

لینکی در این برگه ظاهر نمی شود.درنظر بگیرید چند عنوان مناسب اضافه کنید.

یکی دیگر از راه‌های سبز کردن چراغ سئو توجه به لینک‌ها است.

این اعلان هم مربوط به لینک‌های خارجی محتوای شما است.

اگر به محتوایی خارج از وبسایت خود لینک دهید این مورد رفع می‌شود.

این مورد برای سبز کردن چراغ های سئو Yoast الزامی است.

توصیه: در برخی موارد برای راهنمایی بیشتر کاربران یا نمایش یک مرجع می‌توانید به محتوایی خارج از وبسایت لینک دهید که امتیازی مثبت در پی دارد ولی بهتر است این لینک nofollow باشد.

کلید واژه‌ی کانونی در عنوان سئو دیده نمی‌شود.

بهتر است کلمه کلیدی تعیین شده برای محتوا در ابتدای عنوان سئو و توضیحات متا درج گردد.

توصیه: به کادر پایین محتوا رجوع  کرده و کلمه کلیدی را در ابتدای فیلد عنوان سئو درج کنید.

عنوان سئو

عنوان SEO خیلی کوتاه است.

برای افزودن حالت های دیگر کلمات کلیدی، از فاصله استفاده کنید یا یک کپی متقاعد کننده برای فراخوانی یک عمل ایجاد کنید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید نوار سبز رنگ نشان دهنده طول عنوان است. اگر عنوان کوتاه یا بیش از حد بلند باشد نارنجی رنگ می‌شود.

توصیه: بهتر است عنوانی بنویسید که برای کاربر جذاب بوده و طول آن مناسب باشد. نه کوتاه و نه بلند.

متای توضیحات مشخص نشده است.

بخش مهم بعدی توضیحات متا است که بازدیدگنندگان هنگام جستجو در موتورهای جستجو این بخش و عنوان سئو را می‌بینند.

متا چندین اعلان را به خود اختصاص می‌دهد و رفع آن‌ها گامی در جهت سبز کردن چراغ سئو صفحه است.

موتور های جستجو قسمتی از متن صفحه را به جای آن نشان خواهند داد.

برای ترغیب کاربر به کلیک بهتر است یک خلاصه جذاب و کنجکاو کننده بنویسید تا کاربر به کلیک ترغیب شود.

توصیه: اگر فیلد متای توضیحات خالی رها شود بخشی از متن به کاربر نمایش داده می‌شود بهتر است این فیلد را تکمیل کنید.

توضیحات متا زیر ۱۲۰ حرف است. به هر حال حداکثر ۳۲۰s حرف باقی مانده است.

افزونه یوست سئو حداکثر تعداد مجازی کاراکتر را برای بخش توضیحات متا در نظر گرفته است.

بهتر است تعدا کاراکترهای شما در همین حیطه باشد.

توصیه: همان طور که گفتیم توضیحات این فیلد را خالی نگذارید و تعداد مجاز کاراکتر وارد کنید تا نوار آن سبز شود.

سعی کنید کلمه کلیدی را در این بخش نیز قرار دهید.

تراکم کلیدواژه‌ کانونی ۰٫۱% است، که خیلی کم است؛ کلیدواژه‌ی کانونی n بار پیدا شد.

تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی خود را تکرار می‌کنید بسیار مهم است.

اصطلاحا به این تعداد تکرار در متن، چگالی گفته می‌شود.

توصیه: بهتر است بسته به طول محتوای خود چندین بار کلمه کلیدی را در طول متن تکرار کنید.

این چگالی می‌تواند بین ۱ تا ۲٫۵ درصد باشد.

از تکرار بیش از حد پرهیز کنید.

کلید واژه تمرکزی در URL این صفحه ظاهر نمی شود.

اگر تصمیم به تغییر URL دارید، مطمئن شوید که آدرس URL قدیمی به صورت کد ۳۰۱ به آدرس جدید تغییر مسیر (Redirect) داده می شود!

این مورد مربوط به بخش بهبود‌ها است.

  • اگر آدرس دهی‌های سایت شما فارسی است می‌توانید کلمه کلیدی خود را در بخش پیوند یکتای صفحه وارد کنید.
  • اگر نامک و آدرس دهی‌های وبسایت به صورت انگلیسی است به این هشدار توجه نکنید.

شما به برگه دیگری با کلمه کلیدی اصلی لینک کرده اید

یکی دیگر از هشدارهای افزونه که رفع آن موجب سبز کردن چراغ سئو می‌شود اینست:

هشدار شما به برگه دیگری با کلمه کلیدی اصلی لینک کرده اید. 

توصیه: بررسی کنید کلمه کلیدی که در متن آورده‌اید، به هیچ بخشی لینک نشده باشد.

سبز کردن چراغ سئو خوانایی

سبز کردن چراغ سئو و خوانایی افزونه Yoast SEO تاثیر مثبتی در جایگاه محتوا و سئوفرندلی شدن دارد.

به دقت تمام توصیه‌ها را مطالعه و پیاده سازی کنید.

هشدارهای سئو

در این بخش فقط سه مورد برای سبز کردن چراغ سئو خوانایی بررسی می‌شود.

  1. پاراگراف‌ها طولانی نباشند.
  2. در زیر هر تیتر کمتر از ۳۰۰ کلمه قرار داده شود.
  3. بهتر است جملات حداکثر حاوی ۲۰ کلمه باشند. کوتاه بودن جملات در خوانایی تاثیر گذار است.(۷۵درصد محتوا باید شامل جملات زیر ۲۰ کلمه و ۲۵ درصد محتوا مجاز است که طولانی‌تر باشد.)

نتیجه نهایی

در این مقاله از آموزش سئو وردپرس با بررسی موارد گفته شد.

همچنین با دنبال کردن هشدارهای افزونه یوست سئو می‌توان به سبز کردن چراغ سئو اقدام کرد و محتوای سئو فرندلی تهیه کرد.

در ابتدا شاید مراحل سخت به نظر برسد اما اگر یک بار مراحل طی شود به سادگی آن‌ها و تمام اصول سئو داخلی پی خواهید برد.

نکته بسیار مهم: هیچ گاه محتوایی مصنوعی تهیه نکنید!

سعی کنید به طور طبیعی بنویسید و از رعایت اصول غافل نشوید.

نوشتن برای کاربر بهتر از نوشتن برای موتورهوای جستجواست.

سئو بهینه

موفق باشید. 😉

منبع وردپرس یاد به قلم محدثه اسماعیلی

[تعداد: 1   میانگین: 5/5]
اطلاعات نویسنده
علی رمضانی
علی رمضانی

برنامه نویس تحت ویندوز و توسعه دهنده وب ( C# , Asp.Net Core , Wordpress)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید